Hyresvillkor och ordningsregler

• Ansvarig ledare som svarar för verksamheten ska alltid finnas. Ledaren måste vara minst 20 år.

• Hyresgästens ansvarige ledare ska informera sig om lokalernas utrymningsvägar och var brandskyddsutrustning är placerad samt informera övriga deltagare.

• Hyresgästens ansvarige ledare ska ha vetskap om maximalt antal personer som får vistas i den hyrda lokalen.

• Hyresgästens ansvarige ledare ansvarar för att vid t ex läger med bokad övernattning i hall 2 senast 5 dagar innan bokat datum anmäla ”Tillfällig övernattning” i Gymnastikens Hus till Alingsås och Vårgårda Räddningsförbund (AVRF) via deras hemsidas E-tjänst. Kopia på anmälan ska skickas till kansli@gymnastikenshus.se

• Hyresgästens ansvarige ledare ska omgående anmäla skador i lokalen till hyresvärden.

• Hyresgästen är ansvarig för skadegörelse som sker i hyrd lokal under tilldelad tid.
Detta gäller för skada på både fasta och lösa inventarier.

• Kostnad som hyresgäst vållar såsom skadegörelse, larmutryckning, förlust av nyckel/nyckelbricka,
extra städning eller dylikt debiteras hyresgästen.

• Varje hyresgäst ansvarar för att ordningen upprätthålls i lokalerna.

• Hyresgästen ansvarar för att obehöriga ej vistas i lokalerna under hyrd tid.

• Hyresvärden ansvarar ej för förkomna tillhörigheter eller värdesaker.

• I lokalerna gäller förbud mot rökning och annan användning av tobak.

• I lokalerna gäller förbud mot användning av droger och alkoholhaltiga drycker.

• Djur får ej vistas i lokalerna.

• Ytterdörrar ska hållas stängda under hela den hyrda tiden.

• Ytterskor lämnas i entrén/hallen och får ej användas i gymnastikhallarna.

• Gymnastikhall 1 får ej beträdas med skor.

• Gymnastikhall 2 får endast beträdas med sportskor för inomhusbruk.

Hyresgästen ansvarar för iordningställande och städning av lokalen enligt följande:

• Lokalen skall lämnas i samma skick som vid tillträde.

• Hyresgästen ansvarar för att återställa bord, stolar och andra inventarier till avsedd plats.

• Sopor ska efter avslutad verksamhet sorteras och slängas i soprummet (miljörummet) som finns i den lilla byggnaden vid parkeringen. Nya soppåsar och sopsäckar ska sättas i och finns under diskbänken i cafeterian och i städförrådet i hall 2.

•Städutrustning samt förbrukningsmaterial såsom toapapper, torkpapper och tvål finns i städförrådet i hall 2.

• Hyresgästen ansvarar för att lampor släckts, dörrar och fönster stängts och att maskiner som använts har stängts av när lokalen lämnas.

Särskilda hyresvillkor för Hall 1

Hallen går endast att hyra med tränare från Alingsås IF Gymnastik eller av idrottsförening med egen utbildad tränare inom gymnastik. Kostnad för tränare från Alingsås IF Gymnastik tillkommer på hyrespriset.